Maandag 15 September 2014 - Reisverslag uit Barbâtre, Frankrijk van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Maandag 15 September 2014 - Reisverslag uit Barbâtre, Frankrijk van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Maandag 15 September 2014

Blijf op de hoogte en volg Gerda

15 September 2014 | Frankrijk, Barbâtre

Om 09.00 uur wordt iedereen verwacht op ons Frans Ontbijtje, op het pleintje bij Gerrit.
Voor placemat, servet, baguette en croissants, gekookte eitjes, jam en jus d’orange is gezorgd.
Iedereen zat met zijn zonnig humeur rond die tijd aan tafel, en Ton had al om 07.30 uur onze bestelling bij het bakkertje afgehaald.
Zeer toepasselijk heeft de placemat enkele foto’s van het eiland Noirmoutier.
Bijna windstil en zonnig, wat een weelde voor dit leuke moment!
Was zeer geslaagd en na het opruimen, ging iedere z’n ding doen, in afwachting van de namiddag, om 16.25 uur is het laagwater, dus dan gaan we de Passage le Gois bezoeken of met fiets berijden.
Alda heeft het plan in de groep gegooid, om morgen met een groepje vrouwen naar de volgende camping te fietsen, de afstand is ongeveer 54 kilometer. Dit heeft veel gespreksstof voor deze dag. We zijn benieuwd, wie morgen tot die groep behoren.
Vanmiddag was het erg rustig op de camping, bijna iedereen was naar Le Gois, de weg die droog valt bij laagwater en waar de bevolking kokkels en mosselen vergaren met harkjes.
Heel mooi gezicht en we hebben ons vermaakt!
Teruggekomen op de camping zijn we aan het tellen gegaan en we komen aan 12 dames, die naar de volgende camping gaan fietsen. Vanavond voorbespreking bij Alda.
Leuk, we hebben er zin in.